De USDOT FRA heeft aangekondigd dat het $ 1,4 miljard aan fondsen beschikbaar stelt die projecten zullen bevorderen om het Amerikaanse passagiers- en vrachtnetwerk te verbeteren, de toeleveringsketens te versterken en de basis te leggen voor toekomstige groei.
Het Amerikaanse ministerie van Transport (USDOT) heeft een Notice of Funding Opportunity (NOFO) uitgegeven waarin de beschikbaarheid wordt aangekondigd van meer dan $ 1,4 miljard aan financiering voor geconsolideerde spoorinfrastructuur en verbetering van de veiligheid (CRISI).
Het CRISI-programma, dat wordt beheerd door de Federal Railroad Administration (FRA), bevordert projecten die de Amerikaanse spoorvracht- en passagiersinfrastructuur moderniseren, waardoor mensen en goederen zich veiliger en efficiënter kunnen verplaatsen en goederen betaalbaarder worden voor Amerikaanse gezinnen.
Dit jaar verdrievoudigt de tweeledige infrastructuurwet van president Biden de financiering voor het CRISI-programma – een broodnodige stap om te voldoen aan de grote vraag naar spoorwegfinanciering van staten en lokale gemeenschappen. Het programma wijst ten minste 25 procent van de totale middelen toe aan projecten in plattelandsgebieden.
De Amerikaanse minister van Transport, Pete Buttigieg., zei: “Vrachtvervoer per spoor is een cruciaal onderdeel van onze toeleveringsketens, en wanneer de verzendkosten dalen, betalen gezinnen minder voor goederen. Vanwege de tweeledige infrastructuurwet van president Biden zijn we verheugd om de grootste financieringsronde ooit aan te kondigen om zowel passagiers- als goederentreinen door heel Amerika veiliger, sneller en betrouwbaarder te maken.”
Versnelde vooruitgang voor de veerkracht van de infrastructuur en sterkere toeleveringsketens
Hogere financieringsniveaus mogelijk gemaakt door de Bipartisan Infrastructure Law zullen ook de vooruitgang versnellen bij het opbouwen van veerkracht van de infrastructuur en het versterken van de toeleveringsketen, wat het op zijn beurt minder duur maakt om goederen te vervoeren. Door de toestroom van nieuwe subsidiemogelijkheden kan FRA investeren in een breed scala aan projecten die de congestie van het goederenvervoer per spoor en het passagiersvervoer zullen verminderen; multimodale verbindingen verbeteren; en het verbeteren en tot stand brengen van nieuwe intercity-corridors voor passagiersvervoer. Bovendien zijn CRSI-subsidies een belangrijke financieringsbron voor kortelijnsspoorwegen, waarvan de activiteiten de lokale economieën versterken en cruciaal zijn voor de soepelheid van de toeleveringsketen. Deze landelijke investeringen zullen vooruitgaan USDOT‘s belangrijkste doelen van infrastructuurveiligheid, efficiëntie, economische vitaliteit, rechtvaardigheid en veerkracht.
De @USDOT FRA stelt $ 1,4 miljard beschikbaar aan CRSI-fondsen, waardoor investeringen in goederen- en passagiersvervoer bijna verdrievoudigen dankzij @POTUS Bipartisan Infrastructuurwet.
Lees hier meer: https://t.co/iik1tl8S53
— De FRA (@USDOTFRA) 1 september 2022
FRA-administrateur Amit Bose merkte op: “Projecten die door deze CRSI-subsidies worden gefinancierd, zullen economische kansen genereren en de reiservaring verbeteren in gemeenschappen in heel Amerika, of ze nu stedelijk of landelijk, groot of klein zijn. Met de enorme impuls van de Bipartisan Infrastructure Law aan het CRSI-programma, is de financiering beschikbaar gesteld [today] zal helpen de nieuwe spoorrevolutie van ons land te lanceren en de ongeëvenaarde normen van ons spoorwegnet voor veiligheid en efficiëntie te handhaven.”
Naast projecten ter verbetering en uitbreiding van de infrastructuur voor goederenvervoer per spoor en passagiers, zullen CRISI-subsidies gericht zijn op veiligheidsprojecten zoals verbetering van de overweg en verplaatsingen en verbeteringen van spoorlijnen, evenals andere prioriteiten, waaronder de ontwikkeling en opleiding van personeel, regionale spoor- en corridorplanning, milieuanalyses en onderzoek naar en inzet van spoorwegveiligheidstechnologie. Nieuwe projectsubsidies omvatten ook maatregelen om verboden terreinen te voorkomen en om locomotieven voor emissiereductieprojecten te rehabiliteren, opnieuw te vervaardigen, aan te schaffen of te reviseren.
credit : Source link