[Stay on top of transportation news: Get TTNews in your inbox.]
De gezant van de haven en de toeleveringsketen van het Witte Huis, de gepensioneerde generaal Stephen Lyons, had op 29 augustus een ontmoeting met functionarissen van Port of Oakland in het complex in Californië en besprak de aanhoudende problemen met de toeleveringsketen, aangezien die faciliteit dit jaar een aanzienlijke daling van het containerverkeer heeft gezien.
Dat is deels te wijten aan het feit dat verladers er langs zijn gelopen vanwege de hogere verzendtarieven die beschikbaar zijn in de havens van Los Angeles en Long Beach.
In juli registreerde de haven van Oakland een daling van 28% in vracht op jaarbasis, onder meer omdat het een week lang werd stilgelegd door onafhankelijke vrachtwagenchauffeurs, die protesteerden tegen de implementatie van de nieuwe Californische wet op de classificatie van werknemers. Ook zeggen verladers dat het vanuit kostenvoordeel logischer is om niet naar Oakland te gaan, de artikelen die voor Oakland zijn bestemd per vrachtwagen te verschepen en dan terug te gaan naar China of een andere Aziatische haven, te herladen en de Stille Oceaan weer vol over te steken.
Lyon
Lyons had een ontmoeting met de uitvoerend directeur van Port of Oakland, Danny Wan en Maritiem directeur Bryan Brandes, om de uitdagingen te bespreken waarmee de maritieme activiteiten van Oakland worden geconfronteerd en om de federale dialoog voort te zetten om oplossingen voor het goederenverkeer te ondersteunen.
“Ik ben vastbesloten om manieren te zoeken om de hele toeleveringsketen in het hele land te stabiliseren en het consumentenvertrouwen in het systeem te herstellen, en de haven van Oakland speelt een belangrijke rol in het vrachtnetwerk van ons land”, zei Lyons.
De daling van de lading in Oakland vindt plaats op een moment dat andere havens recordvolumes aan containers zien.
Terwijl de overzeese scheepvaartprijzen aanzienlijk zijn gedaald ten opzichte van hun pandemische hoogtepunt van meer dan $ 16.000 per 20-voet-equivalente eenheid, is de laatste Drewry’s samengestelde World Container Index voor spottarieven in de laatste week van augustus met 2% gedaald. Het markeert de 23e opeenvolgende wekelijkse daling van de index en de verzendkosten liggen nu 29% onder het niveau van een jaar geleden. De tarieven voor de route van Shanghai naar Los Angeles daalden met 3% tot $ 7.280 per 40-voets container. De samengestelde Drewry WCI-index voor spotkoersen blijft echter 84% hoger dan het vijfjaarlijks gemiddelde.
Wan
Wan van Port of Oakland zei dat hij gelooft dat het bezoek van Lyons aan Oakland een teken is dat zijn faciliteit open is voor zaken en klaar is om te herstellen.
“We stellen het zeer op prijs dat generaal Lyons naar Oakland komt om onze activiteiten te zien en oplossingen te zoeken voor de huidige congestie in de toeleveringsketen”, zei Wan in een verklaring. “Oakland is al decennia lang een favoriete haven voor de export van landbouwproducten; we moeten hier een volledige reeks diensten herstellen om al onze klanten te helpen hun goederen te verplaatsen.”
Als onderdeel van zijn bezoek ontmoette Lyon landbouwexporteurs, importeurs en exploitanten van maritieme terminals die voor hun zaken afhankelijk zijn van de haven.
Volgens havenfunctionarissen uitten de landbouwleiders hun bezorgdheid over de verstoring van hun import- en exportactiviteiten op verschillende punten in de toeleveringsketen.
De Port en Supply Chain Envoy van het Witte Huis en functionarissen van Port of Oakland komen bijeen om supply chain-oplossingen te bespreken. Lees hier meer #portenvoy #poorten #AAPA_Zeehavens #whitehouseportenvoy #GeneralLyons #bevoorradingsketen #logistiek #maritiem https://t.co/JtxxOTn7S2
— Haven van Oakland (@PortofOakland) 31 augustus 2022
Hun problemen zijn onder meer:
• Overvolle magazijnen. De leegstand voor magazijnen in sommige delen van Californië is minder dan 1%, vooral in de buurt van havencomplexen.
• Het gebrek aan arbeidskrachten in distributiecentra,
• Aanhoudende tekorten aan apparatuur, waaronder het ontbreken van beschikbare chassis.
• De behoefte aan meer scheepsdiensten om de exportcapaciteit te vergroten.
• De wens om import sneller van zeeterminals af te voeren en de verblijftijd van de lading te verkorten.
In de afgelopen 18 maanden hebben de federale overheid en Port of Oakland een nauwere werkrelatie ontwikkeld.
Brandes
“We blijven zoeken naar creatieve manieren om de congestie in de havens en verstoringen van de toeleveringsketen in Oakland te verminderen, inclusief het bouwen van infrastructuur en meer transparantie van gegevens om de vloeibaarheid van de handel via onze haven te vergroten”, aldus Brandes.
Begin maart begon de haven, met de hulp van het Amerikaanse ministerie van Landbouw, met het opzetten en exploiteren van een pop-up containerwerf van 22 hectare en miljoenen dollars, speciaal voor de export van landbouwproducten.
Het komt als voedselbedrijven, havenfunctionarissen en regeringsleiders proberen te profiteren van de groeiende vraag naar geëxporteerde Amerikaanse landbouwproducten. Ambtenaren zeiden dat, ervan uitgaande dat de onderneming succesvol is, deze in andere faciliteiten kan worden gerepliceerd.
Havenfunctionarissen zeiden dat federale financiering goed is voor 60% van de kosten om het exportcontainerdepot te bouwen en te exploiteren. Een deel van het geld zal volgens USDA gedeeltelijk een vergoeding van $ 125 per container aan verladers dekken.
Port Executive Director Danny Wan verwelkomde Port-klanten, waaronder exporteurs, op het webinar van gisteren over de nieuwe “pop-up” containerwerf van Oakland. Zie het volledige persbericht voor meer informatie.https://t.co/NgQ1RTCJ0F #poorten #export #exporteurs #logistiek #reefers pic.twitter.com/mWXTC64JyC
— Haven van Oakland (@PortofOakland) 25 februari 2022
Voordat de COVID-19-pandemie begon, was de haven het drukst met landbouwspecifieke export, deels vanwege de ligging nabij het rijke landbouwbekken van centraal Californië en met directe spoorverbindingen naar het Midwesten.
Het dient als exportlink voor gekoelde eiwitproducten van boeren in Iowa, Minnesota, Illinois, Wisconsin en andere staten in het Midwesten.
De haven van Oakland probeert ook de Oakland A’s van Major League Baseball naar het havencomplex te lokken. Later dit jaar zou een voorstel kunnen worden goedgekeurd om een stadion te bouwen en een vastgoedproject van meerdere miljarden dollars te bouwen in de buurt van het complex.
Wil je meer nieuws? Luister hieronder naar de dagelijkse briefing van vandaag of ga hier voor meer info:
credit : Source link