[Stay on top of transportation news: Get TTNews in your inbox.]
De gouverneurs van Kentucky en Ohio hebben een federale subsidie van $ 1,66 miljard aangevraagd om verbeteringen aan de Brent Spence-brug te financieren, een overspanning die de staten met elkaar verbindt en als een vitale schakel voor het vrachtverkeer dient.
De aanvraag volgt op een afzonderlijk verzoek voor hetzelfde bedrag dat eerder dit jaar werd ingediend in het kader van een ander federaal programma.
De brug strekt zich uit over meer dan acht mijl tussen het Western Hills Viaduct in Ohio en de Dixie Highway in Kentucky en ondersteunt het vervoer van $ 700 miljard aan vracht per jaar. De twee staten hebben toegezegd de kosten van een nieuwe brug van 2,8 miljard dollar 50/50 te verdelen en eigen verantwoordelijkheid te nemen voor het werk aan elke kant van de rivier de Ohio. De nieuwe brug zal het vrachtverkeer vervoeren over de interstates 71 en 75 en wordt gebouwd naast de bestaande overspanning, die zal worden gebruikt voor lokaal verkeer.
Gov. Mike DeWine (R) van Ohio en Gov. Andy Beshear (D) van Kentucky hebben in augustus dit laatste financieringsverzoek ingediend onder het Bridge Investment Program van de Federal Highway Administration. Het programma heeft een toekenningsplafond van $ 10 miljard voor grote brugprojecten.
In mei hebben de staten een aanvraag ingediend voor een discretionaire subsidie voor multimodaal project van het Amerikaanse Department of Transportation van $ 1,66 miljard. Dit programma voorziet in een voorziening voor megaprojecten die te groot of te ingewikkeld zijn voor traditionele financiering. Er is geen aankondiging gedaan over het succes van deze applicatie.
“Er is een enorm gevoel van urgentie rondom dit project, omdat we erkennen hoe belangrijk het is voor de mensen die we dienen,” zei Beshear. “Ik wil dat we volgend jaar een doorbraak kunnen maken. Kentucky en Ohio werken samen met onze partners om ervoor te zorgen dat we de financiering hebben die we nodig hebben om verbeteringen langs de Brent Spence Bridge-corridor te voltooien.”
Ohio en Kentucky gaven in beide aanvragen aan dat in totaal $ 1,66 miljard aan federale subsidiefinanciering nodig is, ongeacht welk discretionair subsidieprogramma fondsen aan het project toekent. Beide gouverneurs hebben beloofd om elke federale dollar te zoeken die beschikbaar is voor het project. Deze laatste subsidieaanvraag werd gezien als de beste kans op maximale financiering.
“Nu, meer dan ooit, is onze nationale economie afhankelijk van het efficiënte verkeer van mensen, goederen en diensten op ons federale Interstate-systeem,” zei DeWine.
Het verkeer rijdt over de Brent Spence Bridge Ohio binnen. (Ohio Ministerie van Transport)
Naast het bouwen van de begeleidende brug, moeten beide staten het huidige brug- en wegennetwerk bij elke rivierovergang verbeteren. Om de bouw voor te bereiden terwijl de subsidieaanvragen worden beoordeeld, analyseert het bistate-projectteam bouwopties met behulp van een ontwerp-/bouwproces en voert het milieuveldwerk uit, zoals lucht- en geluidsevaluaties.
In juli werden bijgewerkte projectplannen vrijgegeven die een kleinere voetafdruk vertonen dan die ontwikkeld in 2012. Dit was te wijten aan nieuwe rijstrookconfiguraties en minder gevolgen voor eigendommen. De nieuwe plannen tonen de nieuwe, 84 voet brede brug die 14 hectare beslaat, of bijna de helft van de vorige plannen. Het oudere ontwerp omvatte twee schouders van 14 voet (nu 12 voet) op elk dek van de nieuwe brug, grotere schouderbreedten op de bestaande brug. Het eerdere plan voor de nieuwe brug vereiste een terrein van 25 hectare over een overspanning van bijna 50 voet breed. De huidige afgeslankte versie was het resultaat van community engagement en grondige technische analyse.
Wil je meer nieuws? Luister hieronder naar de dagelijkse briefing van vandaag of ga hier voor meer info: